وبلاگ آموزشی کنکور

تمام مطالب آموزشی کنکور و امتحانات نهایی

وبلاگ آموزشی کنکور

تمام مطالب آموزشی کنکور و امتحانات نهایی

در دوران جمع بندی درس جدید بخوانیم یا نه؟

حامد صفوی | جمعه, ۲۷ دی ۱۳۹۸، ۰۷:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

بسیاری از دبیران و مشاوران کنکور معتقدند که در دوران جمع بندی، نباید مطالب جدید خوانده شود؛

زیرا از طرفی، مهلت کمی تا زمان برگزاری کنکور باقی مانده است و عملا با این روش، حجم قابل توجهی از مطالب از قلم می افتد، و از سوی دیگر، این موضوع،هیچ اثری در نظم بخشی به مطالب مطالعه شده نداشته و تنها باعث سردرگمی داوطلب می شود. عده ای از مشاوران نیز اعتقاد دارند که داوطلب می تواند در زمان جمع بندی،مطالب جدید را هم مطالعه کند.

ما معتقدیم که اگر تا به حال مبحثی از درس های اختصاصی را هرگز نخوانده اید، بهتر است که آن را با مشورت با افراد مطلع رها کنید؛ اما اگر آن مطلب، یک درس عمومی است، می توانید آن را بخوانید، ولی سعی نکنید که برای تسلط کامل بر آن درس، وقت بگذارید؛ چون پرداختن به این کار به زمان زیادی احتیاج دارد که شما فرصت انجام آن را ندارید؛ البته مطالعه مطالب جدید دروس اختصاصی هم به میزان مدیریت داوطلب نسبت به وقت باقی ماند ه اش تا کنکور، میزان مطالبی که خوانده شده است، مقدار مطالبی که باقی مانده است، و بالاخره وضعیت درسی داوطلب بستگی دارد.

شاید شما هم جزو آن دسته از داوطلبانی هستید که هنوز مباحث مدّنظر خودتان را به طور کامل مطالعه نکرده اید. اینکه بخواهید هنوز هم مطالب جدید بخوانید، اشکالی ندارد؛اما باید سعی کنید تا جمع بندی دروس را هم شروع کنید. اگر جزو داوطلبانی هستید که در کنار جمع بندی، می خواهید مطالب جدید بخوانید، ابتدا مباحثی را که لازم است،جمع بندی کرده و مطالبی را که باقی مانده است، اولویت بندی کنید تا اگر احیاناً فرصت نشد که تمام مباحث را بخوانید، خیالتان از بابت خواندن مهمترین مباحث، راحت باشد؛

در ضمن سعی کنید که در هنگام مطالعه مطالب جدید، حتماً زمانی را نیز برای مرور آنهادرنظر بگیرید؛ حتی اگر فرصت پیدا نکنید که مطالب جدید دیگری بخوانید.

 

منبع : جمع بندی کنکور 

 

  • حامد صفوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی