وبلاگ آموزشی کنکور

تمام مطالب آموزشی کنکور و امتحانات نهایی

وبلاگ آموزشی کنکور

تمام مطالب آموزشی کنکور و امتحانات نهایی

شرایط برگزاری امتحانات نهایی خرداد 99

حامد صفوی | پنجشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش باحضور در برنامه «انتهای الوند» شبکه دو سیما درباره راهکارهای دستگاه تعلیم و تربیت برای تداوم امر آموزش در ایام تعطیلی کرونا و نحوه برگزاری امتحانات و اتمام سال تحصیلی توضیح داد.

 

علیرضا کمرئی در این برنامه با اشاره به ایجاد بحرانی که بیش از 80 درصد نظام‌های آموزشی را در دنیا درگیر کرده است گفت: امروز در همه دنیا فرایند آموزش متوقف شده است که این شرایط متفاوت تبعات منفی و مثبتی برای ما در پی داشت. از طرفی ایجاد شرایط جدید فرصتی برای افزایش توانمندی‌های آموزشی و ایجاد متدهای جدید در امر یاددهی و یادگیری را فراهم کرد اما از طرف دیگر بسیاری از دانش‌آموزان ما باتوجه به اینکه به جریان آموزشی معمول در مدارس عادت کرده بودند، شاید به سختی با وضعیت جدید هماهنگ شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره اقدامات اخیر آموزش و پرورش درپی تعطیلی مدارس گفت: وقتی مشخص شد این وضعیت طولانی می‌شود، ما در آموزش و پرورش برنامه‌ریزی های بلندمدت و میان مدتی برای این دوره انجام دادیم که در چند محور به اجرا درآمد؛ یکی از این اقدامات که با کمک صداوسیما اجرا شد ایجاد مدرسه آموزشی بود که از تاریخ 10 اسفند ماه 98 آموزش‌های تلویزیونی از طریق شبکه آموزش، معارف و شبکه 4 سیما تولید و پخش شد.

 

زمان اعلام برنامه امتحانات نهایی دوازدهم خرداد 99 هنوز به صورت رسمی اعلام نشده. وی درباره میزان استفاده دانش‌آموزان از برنامه‌های آموزشی تلویزیون گفت: ارزیابی‌هایی که بر اساس نظرات کارشناسان آموزشی، معلمان و مدیران انجام شده است نشان می‌دهد استقبال از این برنامه‌ها بالا بوده است. همچنین این برنامه‌ها بیش از 9 میلیون بار از طریق تلوبیون بارگیری شده است که نشان از توجه دانش‌آموزان به این برنامه‌ها دارد.

 

کمرئی ادامه داد: دومین محور آموزشی استفاده از فضای مجازی بود. معلمان ما به صورت خودجوش و داوطلبانه این آموزش‌ها را آغاز کردند و آموزش و پرورش به آن وسعت داد تا اینکه شبکه «شاد» به عنوان شبکه آموزشی دانش‌آموزان بارگذاری شد که فضای اختصاصی برای آموزش‌های مدارس است. در این شبکه متناظر با مدارس حقیقی یک مدرسه مجازی تشکیل شده است که شامل 3 زنگ تدریس با حضور همان معلمان و حتی زنگ تفریح است.

 

وی درباره آمار پیوستن به شبکه شاد بیان کرد: تاکنون 85 درصد مدارس کشور به شبکه شاد پیوستند.

 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش محور سوم اقدامات این وزارتخانه را در ارائه خدمات آموزشی به اقشار محروم این‌طور تشریح کرد: برای دانش‌آموزانی که به گوشی هوشمند، کامپیوتر و اینترنت دسترسی ندارند بسته‌های آموزشی تهیه می‌شود که با کمک راهبران آموزشی در مناطق روستایی و عشایری و همچنین کمک بهیاران ارسال می‌شود.

 

کمرئی در پاسخ به سوالی درباره امتحانات و کنکور سراسری گفت: امتحان نهایی پایه دوازدهم حتما به صورت حضوری برگزار می‌شود در این خصوص تصمیم‌گیری شده و برگزاری آن قطعی است اما در 11 پایه دیگر ممکن است درصورتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه امتحان حضوری را صادر نکند، ارزشیابی بدون امتحان حضوری و از طریق ارزشیابی مستمر معلمان انجام شود.

 

وی درباره برنامه آموزش و پرورش درصورت ادامه بحران کرونا در سال تحصیلی آینده گفت: شبکه شاد به همین منظور طراحی شده است. کشور ما برای 35 نوع بحران و بلایای طبیعی زمینه دارد و ما با طراحی این شبکه آمادگی لازم را برای تداوم جریان آموزش درصورت بحران ایجاد می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره شهریه دریافتی از سوی مدارس غیردولتی در صورت ادامه بحران کرونا گفت: در این مدارس آموزش مجازی به نحو احسن انجام می‌شود اما در این مدارس اگر شهریه‌ای برای برخی خدمات ویژه دریافت شد و آن خدمات خاص ارائه نشده است، شهریه قابل اعاده است.

 

برگرفته از پانا

  • حامد صفوی

امتحان نهایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی