وبلاگ آموزشی کنکور

تمام مطالب آموزشی کنکور و امتحانات نهایی

وبلاگ آموزشی کنکور

تمام مطالب آموزشی کنکور و امتحانات نهایی

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

روش پس ختام در مطالعه کنکور چیه؟

حامد صفوی | جمعه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

   اگر قصد یادگیری کامل و پایدار مطالب یک کتاب را دارید، آن را در سه مرحله بخوانید؛ در مرحله اول، به صورت سریع، کلی و روزنامه وار به مطالب کتاب نگاهی بیندازید و از خود سؤال کنید؛ در مرحله دوم، به صورت عمیق و دقیق، مطالب را خوانده و ضمن مطالعه، نکات مهم آن را در آورده و آنها را به صورت طرح شبکه‌ای، از کل به جزء سازمان‌دهی کرده و در کاغذی یادداشت کنید؛ چرا که با سازمان‌دهی اطلاعات، مطالب کتاب در مغز شما به صورت منظم درجای خود قرار می‌گیرند و بازیابی آنها خیلی راحت انجام می‌شود؛ در مرحله‌ سوم، کتاب را مرور کرده و مباحث آن را از خود بپرسید یا پس از پایان مطالعه کتاب با دوستتان درباره‌ مباحث آن مباحثه کنید.

  • حامد صفوی

در زمان مطالعه کنکور به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

حامد صفوی | جمعه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

1-     با مدّ نظر قرار دادن هدف خویش از مطالعه و درس خواندن، اشتیاق خود را به خواندن و مطالعه، بیشتر کنید. به خاطر داشته باشید که داشتن هدف به انسان انگیزه می‌دهد. حالا که در مسیر کنکور قدم گذاشته‌اید حتماً اهداف خاصی دارید؛ پس در زمان شروع مطالعه یا هر زمان که احساس خستگی کردید، صرفاً به اهدافتان فکر کنید.

2-     به هنگام مطالعه یا حضور در کلاس، از افکار ناامیدکننده، کسل کننده و غیرمنطقى بپرهیزید و همواره امید، قدرت و توانایى را در ذهن خود حفظ کنید.

3-    همیشه براى مطالعه یا یادگیری در کلاس، کاغذ و قلمى داشته باشید و نت‏بردارى کنید یا خلاصه‏اى از مطالب را یادداشت کنید تا در فضاى روانى درس و مطالعه قرار داشته باشید؛ نه اینکه فقط به دنبال افکار و ذهنیات خود باشید.

4-    زمان و مکان مطالعه، باید از نظر فیزیکى و روانى، از شرایط مناسبی برخوردار باشد و هرگونه عاملى (نظیر سر و صدا، سرما و گرما، نور کم یا خیلى شدید و ...) را که مى‏تواند باعث حواس‏پرتى شود، از محیط مطالعه خود حذف کنید.

  • حامد صفوی

رتبه های برتر کنکور 99 تجربی ریاضی انسانی

حامد صفوی | چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۰۹:۴۷ ق.ظ | ۰ نظر

هر ساله پس از کنکور و اعلام نتایج آن و تعیین رتبه‌های برتر، تلاش برای کشف راز موفقیت آن‌ها آغاز می‌شود. اما تا حدودی می‌توان دلایل موفقیت افراد را در سال‌های مختلف یکسان دانست. در مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای این افراد روش‌های مطالعه و نکات مختلفی مطرح می‌شود. در ادامه مهم‌ترین این عوامل را طرح می‌کنیم.

 

هدف‌گذاری و مطالعه بر اساس برنامه‌ریزی 

برای موفقیت در هر پروژه و هدفی، برنامه‌ریزی از اهمیت بالایی برخوردار است. برنامه‌ریزی با توجه به امکانات در دسترس، زمان باقی‌مانده، توان‌مندی شما در درس‌های مختلف انجام می‌شود.

به این ترتیب که در زمان آغاز برنامه‌ریزی جای

  • حامد صفوی