وبلاگ آموزشی کنکور

تمام مطالب آموزشی کنکور و امتحانات نهایی

وبلاگ آموزشی کنکور

تمام مطالب آموزشی کنکور و امتحانات نهایی

آزمون های آزمایشی کنکور را بشناسید !

حامد صفوی | پنجشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۸، ۰۷:۵۳ ب.ظ | ۱ نظر

آزمون های آزمایشی سنجش

شرکت تعاونی خدمات آموزشی کارکنان سازمان سنجش آموزش کشور، به‌ عنوان مجموعه¬ ای که بصورت تخصصی ارائه دهنده خدمات آموزشی و کمک آموزشی به داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور است، در سال تحصیلی 99-98 نیز همانند سال های گذشته، مجموعه آزمون‌¬های آزمایشی سنجش پیش را برای استفاده داوطلبان فارغ‌التحصیل پیش‌دانشگاهی و کلیه افرادی که خود را برای شرکت در آزمون سراسری سال 1399 دانشگاه¬‌ها و مؤسسات آموزش عالی آماده می نمایند، طرح‌-ریزی نموده است.
ویژگی¬‌های آزمون های آزمایشی سنجش پیش:
* برگزاری آزمون¬‌های آزمایشی با استانداردهای آزمون سراسری؛
* برگزاری آزمون جامع دروس پایه در فروردین ماه با هدف ارزیابی وضعیت آمادگی داوطلبان در دروس پایه؛
* برگزاری آزمون‌های آزمایشی جامع مخصوص فارغ‌التحصیلان پیش دانشگاهی؛
* اعلام نتایج نمرات داوطلبان بلافاصله پس از برگزاری آزمون؛
* ارائه کارنامه نتایج با اطلاعات جامع و مفید برای اطلاع داوطلب از وضعیت علمی و مقایسه با سایر داوطلبان؛

نحوه برگزاری آزمون‌ها:
این آزمون‌ها مجموعاً در 13 نوبت برای سال تحصیلی 99-98 برگزار می‌گردد. 3 نوبت آزمون‌های تابستانه، 6 نوبت از آزمون‎های آزمایشی به‌صورت مرحله‌ای و 4 نوبت آزمون جامع برگزار خواهد شد تا داوطلبان شرکت کننده، با ارزیابی کاملاً علمی و استاندارد، از وضعیت علمی و تحصیلی خود شناخت پیدا کرده و در هر مرحله از آزمون‌ها نسبت به رفع مشکلات تحصیلی خود اقدام نمایند.
آزمون‌های تابستانه: آزمون‌های تابستانه در 3 نوبت و در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور 98 برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است آزمون‌های تابستانه فقط برای گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی برگزار خواهد شد.

آزمون‌های مرحله‌ای: در 6 نوبت آزمون‌های آزمایشی مرحله‌ای که از ابتدای سال تحصیلی تا پایان اسفند 98 برگزار می‌گردد، منابع درسی جهت مطالعه داوطلبان به شش قسمت تقسیم شده است که در هر مرحله از آزمون‌های مرحله‌ای، سؤالات از منابع تقسیم‌بندی شده همان مرحله طرح می‌گردد. لازم به توضیح است که سؤالات آزمون هر مرحله، با تأکید بر منابع درسی اعلام شده برای همان مرحله (طبق تقسیم‌بندی)، به علاوۀ سؤالات منابع درسی مرحله قبل طراحی می‌گردد (برای مثال در مرحله سوم آزمون قسمت‌های مربوط به آزمون‌های مراحل اول و دوم هم منظور شده، با این تأکید که بیشتر سؤالات از بودجه بندی مرحله سوم خواهد بود.)

آزمون‌های جامع: از ابتدای سال 1399 و تا قبل از برگزاری آزمون سراسری سال 1399، 4 نوبت آزمون آزمایشی جامع با فاصله‌های زمانی هدفمند و خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد و مکمل یکدیگر برگزار می‌شود.

مشاهده بودجه بندی آزمون های سنجش کنکور 98-99

نحوه برگزاری آزمون های گزینه دو

داوطلبان می توانند با ثبت نام در آزمون های آزمایشی گزینه دو در تابستان 98، درس های اختصاصی پایه دهم و کل درس های پایه یازدهم را مرور نمایند. تعیین سطح داوطلب، ارائه برنامه ریزی سطح بندی شده، سنجش پیشرفت تحصیلی، دسترسی به بانک سؤال دانش آموز و مدرسه، فیلم های آموزشی و مشاوره ای، دریافت کارنامه و مشاوره های فردی و مدرسه ای کاربردی تنها بخشی از خدماتی است که در طرح گام اول 98 گزینه دو به داوطلبان 99 و مدارس ارائه می شود. در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص آزمون ها و خدمات تابستان 98 ارائه شده است.

از منظر مشاوره ای با توجه به اهمیت دروس پایه در آزمون سراسری و نیاز به تسلط داوطلب برای یادگیری دروس پایه دوازدهم، تابستان مناسب ترین زمان برای مرور و تقویت دروس پایه است. همچنین از آنجاییکه درس های اختصاصی نیاز به تمرین بیشتری دارند، در پایه دهم تنها به درس های اختصاصی پرداخته شده است اما در پایه یازدهم، تمامی درس های عمومی و اختصاصی مورد ارزیابی قرار می گیرند. در تابستان 98 با هدف شبیه سازی بیشتر با آزمون سراسری، دروس پایه دهم و یازدهم همزمان سنجیده می گردند.

موسسه گزینه دو در کنار آزمون های آزمایشی برای مدارس و دانش آموزان، نرم افزار بانک سوال را در دو نسخه مجزا ارائه داده است. شما با کمک نرم افزار بانک سوال به مجموعه کامل و بی نظیری از سوالات استاندارد تالیفی گزینه دو دسترسی خواهید داشت. نرم افزاری که به کمک آن می توانید آزمون بسازید، نمونه سوال طراحی کنید و میزان سختی و آسانی آزمون خود را مشخص کنید. بعد از پاسخگویی هم به شما بازخورد کاملی از عملکردتان ارائه می شود بانک سوال امکان بسیار مفیدی است که کمک می کند به بهترین شکل ممکن و در کمترین زمان، یادگیری خود را ارتقاء دهید.

دانش آموزان گزینه دویی می توانند پس از هر آزمون آزمایشی، سؤالات غلط و نزدۀ آزمون و حتی سؤالات مشابه آنها را در بانک سؤال تمرین کنند.

مشاهده بودجه بندی آزمون های گزینه دو 98-99


نحوه برگزاری آزمون های قلم چی

کانون فرهنگی آموزش قلم‌چی در 15 شهریور 1384 وقف شد بر گسترش دانش و آموزش براساس اهداف ذیل:
1- بورسیه‌ی آموزشی و مالی دانش‌آموزان مستعد و سخت‌کوش در مناطق محروم
دانش‌آموزان مستعد و سخت‌کوشی که با مشکلات مالی مواجه هستند، می‌تواننداز خدمات برنامه‌ریزی آموزشی،آزمون‌ها و کتب آموزشی کانون به صورت رایگان بهره مند شوند. از بین دانش‌آموزان کسانی که در آزمون‌های کانون میانگین تراز بالای 6000 داشته و نسبت به سایر دانش‌آموزان شرایط مالی ضعیف‌تری دارند به عنوان بورسیه‌ی کمک هزینه‌ی تحصیلی ماهیانه بین 400000 ریال تا 600000 ریال دریافت خواهند کرد.
لازم به ذکر است که دانش آموزان استثنایی (نابینا، نیمه بینا، ناشنوا، نیمه شنوا، معلول حرکتی جسمی) بدون شرط معدل از خدمات بورسیه (آزمون های برنامه‌ای و کتاب‌های آموزشی کانون) استفاده خواهند کرد.
2- ساخت مدارس و کتابخانه‌ها
ساخت مدارس و کتابخانه‌ها در دو مقطع انجام شده است. بخشی از مدارس قبل از وقف عام شدن بنیاد قلم‌چی ساخته شده است و بخشی از مدارس نیز از زمان وقف عام شدن بنیاد به اتمام رسیده و یا در حال ساخت است.
3- هر نوع اقدام فرهنگی دیگر که به گسترش دانش و آ‍موزش یاری رساند.

مشاهده بودجه بندی آزمون های قلم چی 98-99


نحوه برگزاری آزمون های گاج

به نقل از ویکیپدیا؛انتشارات گاج یا گروه آموزشی جوکار، یک مؤسسهٔ ایرانی است که در زمینهٔ آموزش و انتشارات کتاب‌های کمک‌درسی فعالیت می‌کند. این مؤسسه در ۱۲ شهریور ۱۳۸۱ تأسیس شد و به شکل رسمی شروع به کار کرد و تاکنون بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب، از مقطع پیش‌دبستانی تا دانشگاه، منتشر کرده‌است. مجموع شمارگان سالانهٔ کتاب‌های کمک‌آموزشی گاج به ده میلیون نسخه می‌رسد. گاج عنوان ناشر برگزیدهٔ کتاب سال ایران در سال ۱۳۸۵ و ناشر برگزیدهٔ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال‌های ۱۳۸۷، ۱۳۸۸، و ۱۳۹۳ را دریافت کرده‌است.ابوالفضل جوکار، مؤسس انتشارات گاج، هدف گاج را توسعهٔ عدالت آموزشی عنوان می‌کند.

مشاهده بودجه بندی آزمون های گاج 98-99


 

خب امیدواریم با موسسات گفته شده تا حد زیادی آشنا شده باشید،شما داوطلبان عزیز نیز می توانید از بهترین آزمون آزمایشی کنکور 99 نیز دیدن کنید.

  • حامد صفوی

آزمون سراسری

قلم چی

نظرات  (۱)

اکی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی